Ada-ada aje....Zaim Zharfan (ZZ)

| |



Perbualan 1:

ZZ: "Mak, zaim xnak masuk universiti atau kolej, boleh tak?"
Aku: "Kenapa? xnak jadi orang pandai ke?"
ZZ: "Kalau zaim masuk universiti atau kolej sape nak jaga mak kat rumah malam2?"
Aku: "Kenapa kena jaga mak malam2?"
ZZ: " Nanti perompak masuk!..kesian mak dgn ayah"
Aku: "Ye ke..zaim kena la berdoa hari2 supaya rumah jangan masuk perompak lagi."

Zaim diam.


Senario 2:

Perbualan 2:

ZZ: "Mak, nanti dah besar kena belajar kat overseas ke?"
Aku: "Kalau pandai, dapat tawaran boleh la pergi."
ZZ: "Kalau xnak pergi bole?"
Aku: "Nape?"
ZZ: "Nanti xbole jadi detektif!"
Aku: "Pergi overseas dulu, balik nanti baru jadi detektif."

Zaim diam.

ZZ: "Mak, markah matematik zaim 30"
Aku: "Hah! nape sikit...xlulus tu?"
ZZ: "Kawan zaim lagi sikit...17 je"

Zaim senyum dgn bangganya....

4 comments:

cairoboy said...

selalunya,anak sulong menjadi kebanggan mak ayah.

anak kedua,ketiga,keempat dan seterusnya,menjadi pengerat kepada perhubungan antara mak dan ayah.

anak bongsu pula seringkali membawa kegembiraan dan keceriaan kepada si mak dan ayah.

apa2 pun,anak2 merupakan penyeri sesebuah rumah tangga.

kirim salam kat zaim ye aunty.

fathiyyah said...

ADUIIII adikku

wan am said...

Haha..angah lagi terer dari Zaim..angah pernah dapat markah 35/100..

melatiblossoms said...

bijak.. bijak.... banyak akal