Budak gemok

| |



Budak nie dah gemok sekarang. Mana taknye...sebulan lebih dah cuti sekolah, makan tido je kerjanya. Dah semakin menembam. Mintak tolong amikkan barang kat bawah pun malas. Celik2 mata tengok tv...tengok cartoon...makan.....tido. Dalam satu hari agak berjam2 jugaklah dia tido. Abis2 pun main daun terup buat magik. Tapi semua buat atas katil. Katil dah jadi 'port' yang paling selesa utk dia menjalankan segala aktiviti harian.....

Hari-hari pujuk nak masukkan kelas tuisyen...dia xmahu. Siap buat surat perjanjian suruh aku sign. Aku main sign aje tak tau apa benda yg ditulis...bila dah sign baru terpikir nak baca..."Saya berjanji yang saya tidak akan hantar zaim ke kelas tuisyen"...panjang betul akal budak nie.

Dia sangat tidak suka sains dan matematik. Puas dia pikir kerja apa yg tak perlu matematik...dan dia pelik napa perlu belajar sains. Bila la budak nie nak 'matured'. Tahun depan dah masuk Kelas 6. Nak amik periksa UPSR...tp masih xpaham tanggungjawab dia sebagai pelajar.

Fenin...fenin....

1 comments:

fathiyyah said...

haah la mak.
gemok la jaim

GEMOK NYAAAAA