Pengalaman Baru (I)

| |

Salam,

Sy baru pulang dr Pulau Pinang kerana menghadiri mesyuarat di USM dan juga ESQ Training selama 3 hari (28-30 Julai) yg dianjurkan oleh USM di Vistana Hotel, Pulau Pinang. Sy tiba di PP awal iaitu pada hari ahad kerana hari isnin ada mesyuarat di Unit Latihan, Pejabat Pendaftar, USM. Sy sgt teruja utk ke PP kerana sy dah lama tidak kesana. Kali terakhir ialah semasa di Tingkatan 3. Bayangkan betapa lamanya. Sbenarnya sy teringin sgt nak merentasi jambatan PP yg panjang itu hehehe.

Semasa melalui jambatan PP, sy rasa macam xpercaya yg sy sedang merentasi lautan. 40 tahun yg lalu sy ke PP menaiki feri dan ianya mengambil masa yg agak lama. Dengan pengedaran masa dan dlm zaman yg serba canggih ini, semuanya dapat dipercepatkan. Sy teringin nak bergambar ditgh2 jambatan PP tetapi kereta2 dilarang berhenti di atas jambatan kerana keadaan yang agak bahaya. Lebih2 lg bila bnyk kes2 org terjun dr jambatan dgn tujuan bunuh diri.

Berjalan2 memang seronok. Dapat tengok tempat orang tetapi peluang utk berjalan2 sangat terhad. Hari ahad bertolak dr KL jam 11 pagi dan tiba di PP jam 3 ptg. Selepas check-in di Hotel, berehat sekejap dan lepas maghrib berjalan kaki ke Kompleks Bukit Jambul yg terletak tidak jauh dari tempat penginapan kami. Suasana di kompleks tidak berbeza dgn suasana shopping kompleks di KL cuma di sana mereka bercakap loghat Utara :-)

Kami mencari foodcourt dlm kompleks itu tapi xjumpa. Bila bertanya pada salesgirl2 kat situ, mereka tunjuk gerai2 di luar kompleks. Kami pun singgah di salah sebuah gerai kerana dah lapar sgt. Kami order Char Koay Teow...nasib baik sedap! Apabila kami selesai makan, kami pun beredar utk pulang ke hotel sambil memerhati keadaan sekeliling kompleks dan kami ternampak flyers tergantung kat tingkat 5 kompleks dengan perkataan FOODCOURT. Agaknya salesgirls kat situ xtau foodcourt tu apa agaknya.....kesiannnn.

Bersambung.

3 comments:

cairoboy said...

aii aunty,
erm,bukan lupa aunty,cma xtau cmne nk cntct aunty je..sorry,huhu...i sent u an email last week,dpt x? ke saya dpt salah email eak??ur email is zaila@iium.edu.my kan?? ke salah??
btw,how r u?? dh pndai ckp utara??

nannychomel said...

Cairo boy:

Ye ke. xperasan pulak. Nanti auntie check tp ramai kwn2 complained kdg2 emel dia org kena tendang hehehe..Anyway, auntie sihat alhamdulillah. bole la sikit2 ckp utara. Kita org m'sia kena tau sikit2 loghat2 daerah nie. Jgn tau ckp johor je. What's yr YM add? Bole auntie calling2.

cairoboy said...

ooo,hehe...no wonder laa x bereply my msg tu..hehe,id ym aan89charlie..nk koling2??boleh sajeeee